|
Modul Service
Modulul de Service asigura managementul complet al activitatii de service. Modulul cuprinde evidenta programarilor la reparatii, managementul comenzilor de reparatii, rapoarte privind productivitatea fortei de munca, managementul clientilor, istoric al operatiilor pe masini, managementul facturarii, managementul cataloagelor de operatii de manopera, etc). Modulul este conectat cu modulul Piese pentru verificarea stocului in timp real, rezervari si consumuri de piese.
Functiile produsului
- Configurarea modulului - include posibilitatea definirii de profile ale clientilor si ale autovehiculelor detinute de acestia. Defineste codurile de reparatii, normativele de timp, departamentele din cadrul service-ului, fisele personalului din service precum si alti parametrii;
- Selecteaza clientii cu ajutorul unui filtru configurabil;
- Realizeaza programari pentru activitatile de service;
- Creaza mai multe tipuri de contracte de reparatii: Service, Piese, Garantie, Culanta, Intern, Actiune, Oferta (se pot configura si alte tipuri);
- Pune la dispozitie moduri de lucru complexe : procentual, valoric, cantitativ;
- Calculeaza si tipareste Devize Estimative;
- Permite adaugarea/stergerea/modificarea in contract a pieselor de schimb din nomenclatorul de piese de schimb in oricare stadiu al contractului;
- Permite adaugarea/stergerea/modificarea in contract a operatiilor de reparatii din nomenclatorul de operatii de reparatii in oricare stadiu al contractului;
- Permite adaugarea/stergerea/modificarea "liniilor extinse", ca suport flexibil de acoperire a serviciilor efectuate prin delegare catre o alta firma precum si a situatiilor speciale ivite in evolutia unui contract;
- Faciliteaza operarea simultana pe trei directii in acelasi contract - Importator/Client/Intern;
- Permite operarea simultana cu preturi diferite pe cele trei directii, conform cu regulile de pret stabilite aprioric;
- Permite facturarea dupa mai multe directii de plata: Importator, Client, Intern;
- Permite facturare multicontract pe un set de contracte ce rezulta in urma aplicarii filtrului de selectie;
- Permite compensarea complexa a platilor in cazul facturilor stornate si platite partial;
- Permite emiterea de facturi multiple de avans;
- Selecteaza contractele cu ajutorul unui filtru configurabil - alegerea caracteristicilor contractului cautat se face prin selectarea de: Client, Serie sasiu, Nr inamtriculare, Data, Tip, Operator, Stare;
- Permite alegerea unor cursuri valutare speciale la facturarea manoperei si pieselor;
- Permite calcul exact la facturare (corectia erorilor ce apar la rotunjiri - in cazul contractelor in valuta);
- Compenseaza variatiile de curs intre avans(uri) si factura finala (in cazul contractelor in valuta);
- Ofera posibilitatea stornarii multiple pentru acelasi client;
- Permite stornarea partiala sau totala a facturilor aferente contractului (factura avans, factura finala);
- Permite clonarea unui contract - generarea unui nou contract pornind de la un contract anterior similar, cu copierea pieselor de schimb si a operatiilor de reparatii;
- Permite acordarea de reduceri: pe client, pentru piese de schimb, pentru operatii de reparatii, pe contract, pe linii individuale de piese de schimb si/sau operatii de manopera precum si factor de corectie global al contractului;
- Genereaza diagrama contractului de reparatie - toate informatiile referitoare la contract sunt centralizate (info vehicul, operatii de reparatie, piese de schimb, rezervari piese de schimb, piese de schimb comandate, linii diverse, pontari, documente miscare, facturi);
- Faciliteaza lansarea de comenzi pentru liniile de piese care nu au disponibil suficient pentru rezervare;
- Ofera posibilitatea de a controla din modulul de piese, la NIR, alocarea de cantitati pe contractele aflate in asteptare (preferential sau automat);
- Permite un mod de rezervare dual, la alegere: automat conform specificatiei sau editabil de catre utilizator prin interfata vizuala prietenoasa;
- Permite evidenta predarilor de repere ale unui contract in service prin bonuri de predare, corectia acestora, precum si posibilitatea anularii rezervarii;
- Ponteaza timpul de lucru al mecanicilor pentru lucrarile executate. Calculeaza productivitatea mecanicului, echipei, service-ului;
- Creaza si pastreaza Fisa autovehiculului, in care se regasesc toate informatiile aferente vehicolului respectiv (date tehnice, proprietari, istoricul de reparatii, venituri obtinute de pe urma acestuia);
- Pastreaza istoricul de reparatii al autovehiculului - un raport in care sunt afisate toate operatiile efectuate pe un vehicul ales (inclusiv piesele folosite);
- Creaza istoricul celor mai importante actiuni operate asupra contractului (utilizatori, data, actiuni);
- Ofera informatii de sold client;
- Prezinta o modalitate de plata prin casa sau banca(OP). In cazul OP sistemul are posibilitatea de a opera cu OP in asteptare sau OP incasat, reflectandu-se ca atare in rapoarte si ferestre;
- Tine evidenta facturilor deschise.
Rapoarte
- Analiza randamentului si a productivitatii - prezinta informatii asupra randamentului si productivitatii unui departament intreg sau a unui angajat pe o luna selectata;
- Protocol general de prezenta - un centralizator al timpilor pontati de angajatii service-lui;
- Comparatie ideal - real dupa comenzi - prezinta informatii despre diferenta dintre timpii teoretici de lucru si cei reali;
- Control prezenta - informatii despre intervalele in care s-a pontat precum si tipul activitatii pontate;
- Control receptie - informatii despre starea contractelor grupate pe receptioneri;
- Lista facturi deschise - starea facturilor deschise - valoarea facturii, suma platita si restul de plata;
- Registru Treceri - un raport complex cu urmatoarele informatii: nr zile lucratoare comparativ cu nr zile lucrate efectiv, nr automobile reparate clasificate pe brand si pe compartimente, valoare manopera si piese facturate pe fiecare brand;
- Raport Service - informatii despre contractele facturate: manopera/piesele in raport cu directiile de plata sau pe compartimente, deasemenea statusul contractelor;
- Lista avansuri - informatii despre facturile de avans: valoare fara TVA, valoare cu TVA;
- Manopera facturata - raport sintetic - timpul facturat pe ficare mecanic;
- Manopera facturata - raport analitic - timpul facturat pe ficare mecanic (in detaliu);
- Piese de schimb comandate in asteptare - informatii despre statusul pieselor comandate;
- Venituri generate client/masina - informatii despre valoarea pieselor, a manoperei si a liniilor diverse generate de un client/vehicul;
- Piese de schimb comandate in asteptare - informatii privind piesele comadate (nr. Contract, Cod piesa, Descriere piesa, Informatii stoc);
- Contracte cu iesiri nefacturate - informatii despre statusul contractelor nefacturate;
- Centralizator Lista facturi emise - se pot vizualiza informatii despre facturile emise: numar factura, data, client, valoare (neta, cu TVA, totala), avans, contractul (pentru care a fost emisa factura) precum si liniile din factura. Se poate vizualiza starea facturii - achitatat (integral sau partial) sau neachitata, deasemenea se pot efectua operatii de incasare.
Interactiuni
Modulul Service functioneaza numai impreuna cu modulul Piese iar acestea doua pot fi achizitionate separat. Beneficiile lor insa sunt prezentate la adevarata lor valoare numai in cazul integrarii cu modulul Financiar, prin care toate informatiile din si catre modulele Piese de Schimb si Service sunt preluate si prelucrate in mod automat de Contabilitate.
sus
|
|